Gdzie jest taniej, gdzie łatwiej robi się zakupy? Klienci oceniają hipermarkety

ZK
02.07.2013 , aktualizacja: 02.07.2013 16:46
A A A Drukuj
Hipermarket

Hipermarket (Wyborcza.biz)

Wygodne alejki, duży wybór produktów i widoczne ceny. Tego chcą klienci hipermarketów. Jak oceniają poszczególne sklepy?

Zachowanie konsumentów w hipermarketach sprawdzała w kwietniu tego roku firma badawcza ARC Rynek i Opinia we współpracy z niemiecką firmą Vocatus. W międzynarodowym badaniu udział wzięło ok. tysiąca osób.

- Pytaliśmy klientów, jakie cechy powinna mieć sieć hipermarketów, aby wybrali ją jako sieć pierwszego wyboru, pod warunkiem, że odległość do sklepu byłaby taka sama. Wyniki badania jasno pokazują, że konsumentom wprawdzie zależy na niskich cenach, jednak nie są zainteresowani jednoczesnym obniżeniem jakości produktów. Oczekują dobrze zorganizowanego sklepu, w którym szybko można zrobić zakupy, a ceny są dobrze widoczne - mówi Maciej Gliński z ARC Rynek i Opinia.

5 najważniejszych rzeczy dla konsumenta

1. Cena. Pod warunkiem, że odpowiada jakości produktów i jest zgodna z naszymi oczekiwaniami.

2. Transparentność. Dobrze wyeksponowane ceny i dostępność produktów oferowanych w promocji.

3. Produkty. Wystarczający wybór.

4. Reklama. Dobra oferta w gazetkach promocyjnych.

5. Serwis. Przejrzyste i dobrze zorganizowane alejki ułatwiające szybkie i wygodne robienie zakupów.

 

A co nas zniechęca do wrzucenia produktu do koszyka?

Między innymi ich zbyt niska jakość. Poza tym brak pewności co do cen i konieczność ich porównywania. Zniechęcać może też zła organizacja półek sklepowych.

 

W jakim stopniu poszczególne kryteria są dla klientów najbardziej istotne?


Źródło: Syndicated Price Image Study 2013, ARC Rynek i Opinia i Vocatus, marzec/ kwiecień 2013

 

Do Tesco łatwiej, w Auchan taniej

Klienci oceniali 5 sieci supermarketów: Auchan, Carrefour, Kaufland, Real oraz Tesco. Docenili Auchan, Real i Kaufland za duży wybór produktów, Tesco za godziny otwarcia sklepu, zaś Kaufland za niskie ceny.

Najwyżej oceniane sieci supermarketów w poszczególnych kategoriach:


Źródło: Syndicated Price Image Study 2013, ARC Rynek i Opinia i Vocatus, marzec/ kwiecień 2013

Zobacz więcej na temat:

  • Podziel się

Najpopularniejsze