Portal zakupów grupowych Citeam po trzech latach działalności się zamyka. Czy to zmierzch takich serwisów?

kło
20.03.2014
Zakupy grupowe i konkursy

Zakupy grupowe i konkursy (Fot. Shutterstock)

Należący do Grupy Allegro portal Citeam właśnie ogłosił, że ostatniego dnia marca kończy działalność. W ostatnim czasie szło mu słabo: w grudniu 2011 roku korzystało z niego 1,98 mln osób, zaś w grudniu 2013 roku zaledwie 480 tys.
Wygląda na to, że klienci w ogóle nacieszyli się już zakupami grupowymi - w ciągu ostatnich czterech lat powstało 181 takich witryn, ale część z nich już nie istnieje, np. HappyDay, Ruszaj.pl, Klub Okazji, Okazje.rp.pl. Jak twierdzi GoDealla.pl, wyszukiwarka ofert zakupów grupowych i kodów rabatowych do sklepów internetowych, nie oznacza to początku końca takich serwisów. Konieczne są tylko zmiany. - Jako portal, który publikuje oferty zebrane z 29 serwisów zakupów grupowych i witryn zniżkowych, nie odnotowujemy spadków liczby unikalnych użytkowników, co może oznaczać, że konsumenci wciąż szukają na nich okazji. Do przeglądania zniechęca duża ich liczba - uważa Kamil Kaniuk, opiekun i pomysłodawca GoDealla.pl.

Klienci wybierają portale "łatwiejsze w obsłudze", czyli takie, które zbierają różne oferty i umożliwiają ich przeglądanie według szczegółowych kryteriów. Jego zdaniem także sklepy internetowe coraz bardziej starają się przyciągnąć kupujących, oferując im tańsze zakupy bezpośrednio u siebie, bez pośredników. Np. w serwisie GoDealla.pl w lutym tego roku liczba użytkowników zakładki "kody rabatowe" wzrosła o 30 proc. w porównaniu ze styczniem.

Na stronie portalu Citeam wszystko jednak działa jak dotychczas, mnóstwo ofert, a tuż po otwarciu w oczy rzuca się zakładka "zapisz się" na newsletter, aby codziennie otrzymywać nowe oferty.

Więcej o: