Winyle zarobiły w 2015 r. więcej niż Youtube i Spotify. Zaskoczeni?

mk
29.03.2016 08:57
Kielce, Coffeina Cafe. Miejska Strefa Winylowa

Kielce, Coffeina Cafe. Miejska Strefa Winylowa (MICHAŁ WALCZAK)

Wpływy ze sprzedaży płyt winylowych w Stanach Zjednoczonych były w 2015 r. wyższe, niż wpływy z reklam w Spotify i Youtube - informuje w najnowszym raporcie organizacja Recording Industry Association of America (RIAA)

Jak wynika z raportu, wpływy ze sprzedaży winyli w 2015 r. w Stanach Zjednoczonych wyniosły 416 milionów dolarów. Tymczasem łączne wpływy z reklam na portalach takich jak Soundcloud, Spotify i Youtube wyniosły "zaledwie" 385 milionów.

Sprzedaż winyli wzrosła w ubiegłym roku o 32 procent i była najwyższa od 1988 r.

Nie oznacza to jednak, że czarna płyta całkowicie wygrywa z internetem - płatne subskrypcje na portalach z muzyką przyniosły w 2015 r. aż 1,22 miliarda dolarów.

Łącznie Amerykanie wydali na muzykę 7 miliardów dolarów.

Zobacz także
  • Podziel się