Będziecie zaskoczeni - to wcale nie niskie ceny zjednują klientów

Magda Kłodecka
06.04.2016 13:48
Kawiarnia

Kawiarnia (fot. Shutterstock)

Polacy wciąż kochają burgery i nawet przez rok nie nudzi im się zamawianie ich w tej samej restauracji

Co takiego jest w restauracjach i barach, że klienci wracają do nich chętnie jak nigdzie indziej? Z badania przeprowadzonego przez Kekemeke, aplikację lojalnościową, wynika, że aż 61 proc. zapytanych deklaruje, że są wierni takim miejscom. To bardzo dużo, zwłaszcza, że następna branża - usługi fryzjerskie - cieszy się lojalnością tylko co czwartego ankietowanego. Co ciekawe, nawet do kawiarni wraca zaledwie jedna na dziesięć osób.

Właściciele restauracji powinni swoich stałych klientów solidnie hołubić, zwłaszcza, że nie tylko oni sami ponawiają wizyty, ale też polecają swoje ulubione lokale znajomym; potwierdza to aż 81 proc. zapytanych. W przypadku kawiarni robi to mniej niż co dziesiąta osoba, zaś zakładów fryzjerskich - tylko 6 proc.

Parasolki są passe

- Wprawdzie nawet ci lojalni klienci nie przychodzą, statystycznie, do takiej restauracji częściej niż dwa razy w tygodniu, ale i tak warto o nich zadbać. Czyli przede wszystkim zaoferować im kolejny darmowy posiłek albo usługę, bo to cenią sobie najbardziej. Aż dwie trzecie osób cieszą właśnie takie nagrody - mówi Tomasz Bucholc z Kekemeke.

Co czwarta osoba chciałaby też dostawać rabaty przy kolejnej płatności. Ale już zbieranie punktów po to, żeby później wymienić je na długopis, garnek albo parasolkę jest passe i cieszy zaledwie co dziesiątą osobę. Zwłaszcza, że kiedy przychodzi odebrać piątą parasolkę, jest to irytujące, a jeszcze bardziej - kiedy okazuje się, że zebrane punkty właśnie straciły ważność.

Jakość, jakość i jeszcze raz jakość

Wbrew powszechnemu mniemaniu, to wcale nie cena jest wartością, która najbardziej zjednuje stałych klientów - jest ona istotna tylko dla 4 proc. osób. Największe znaczenie ma jakość oferowanych produktów - jest ważna dla dwóch trzecich respondentów; do tego trzeba dodać jeszcze 7 proc. wskazań na jakość obsługi. Liczą się również atmosfera miejsca (13,5 proc. wskazań) i profesjonalizm (10,7 proc.).

- Te same czynniki mają zresztą znaczenie przy odradzaniu znajomym wizyty w restauracji lub innym lokalu usługowym - podkreśla Tomasz Bucholc.

W Kekemeke zbiera się wirtualne pieczątki z różnych lokali - w ciągu trzech lat działalności użytkownicy, wydając w nich 18 240 127 zł, dostali już 1 180 000 pieczątek oraz nagrody o wartości 1 351 372 zł.

Więcej o:
Zobacz także
  • Podziel się