Twarz niemieckiej sieci sklepów. Tak Dorotę Wellman przedstawił w materiale reporter TVP

syljak
29.09.2016 11:58
DLOKR

DLOKR (fot. Łukasz Krajewski / Agencja Gazeta)

W materiale "Wiadomości" zatytułowanym "Bruksela stawia na KOD", padła prawdziwa perełka słowna. Reporter wspomniał, że dyskusję między Mateuszem Kijowskim z Adamem Michnikiem prowadziła Dorota Wellman. Nie nazwał jej jednak dziennikarką ani prezenterką, a "twarzą niemieckiej sieci sklepów".

Komitet Obrony Demokracji otrzymał od Parlamentu Europejskiego nagrodę za "nieustępliwe dążenie do kształtowania postaw demokratycznych". Ten temat zainteresował dziennikarzy TVP, jednak nie chodziło o nagłośnienie samego wyróżnienia.

Karol Jałtuszewski i Filip Styczyńskii skupili się już na samej nominacji KOD do nagrody. Jak słusznie zauważyli, polski ruch trafił na listę nominowanych dzięki europarlamentarzystce Róży Thun. To Polka, jej panieńskie nazwisko to Woźniakowska. Polityk wyszła za mąż za Niemca i przejęła też jego nazwisko - Gräfin von Thun und Hohenstein, które z dokładnością wypowiedział na wizji reporter.

Ale to nie było jedyne niemieckie powiązanie, jakiego dopatrzyli się autorzy materiału. W dalszej części mogliśmy usłyszeć, że przy okazji odebrania nagrody przewodniczący KOD, Mateusz Kijowski debatował z redaktorem naczelnym "Gazety Wyborczej", Adamem Michnikiem na temat "przyszłości KOD-u oraz walki z rządem Beaty Szydło".

- Dyskusję prowadziła Dorota Wellman, będąca twarzą niemieckiej sieci supermarketów - skomentował reporter.

Oczywiście miał na myśli reklamy Lidla, za udział w których dziennikarka otrzymała wynagrodzenie rzędu 300 tysięcy złotych. Całą sumę przekazała na cele charytatywne, jednak „Wiadomości” nie wspomniały o tym "szczególe".

Cały materiał można zobaczyć na stronie wiadomosci.tvp.pl.

Zobacz także
  • Podziel się